Activitatile zilnice simple care ar putea ajuta la cresterea memoriei

Pe masura ce imbatranim, luand masuri pentru a ne imbunatati functia creierului si memoria, este ceea ce multi dintre noi ne straduim sa facem. Fie ca facem puzzle-uri de cuvinte incrucisate zilnice, fie participam la exercitii de formare a creierului, este intotdeauna logic sa pastram abilitatile noastre mentale. Dar, potrivit unui nou studiu, ar putea exista o metoda mult mai relaxata de stimulare a memoriei noastre.

Potrivit lui Living Country, un nou studiu realizat de Universitatea din California a sugerat ca doar 10 minute de exercitii de lumina pe zi ar putea fi suficiente pentru a ajuta la imbunatatirea abilitatilor noastre de memorie.

Oamenii de stiinta de la universitate au testat treizeci si sase de voluntari sanatosi, facandu-i sa participe la testele de rechemare cognitiva, atat dupa ce au facut 10 minute de exercitii fizice, cat si intr-un moment in care nu au avut.

Si, dupa caz, voluntarii au avut o abilitate mult mai buna dupa ce au facut 10 minute de activitate. Deci, ce exercitii au determinat in mod special o imbunatatire a memoriei?

Cercetatorii au descoperit ca dupa ce a facut 10 minute de Tai-Chi, mersul pe jos sau yoga, comunicarea dintre hipocampul creierului si regiunea corticala, a fost imbunatatita.
In timp ce voluntarii testati au fost tineri, co-autorul proiectului a aratat ca ei spera sa efectueze teste similare la persoanele in varsta si sa vada rezultate la fel de benefice.

Michael Yassa a spus ca scopul sau principal si al oamenilor de stiinta este sa incerce sa dezvolte o reteta de exercitii care sa poata fi folosita de adultii mai in varsta care ar putea avea dizabilitati sau deficiente de mobilitate, dar pot adopta un regim de exercitii foarte simplu si pot, impiedica declinul cognitiv „.

El a concluzionat: „O plimbare de seara este suficienta pentru a obtine beneficii”.