Beneficiile dietei mediteraneene

Despre beneficiile dietei mediteraneene se vorbeste de mult timp. Noi cercetari sugereaza ca dieta populara, in care se consuma in principal fructe, legume, cereale integrale, peste si ulei de masline, poate fi utila atunci cand vine vorba de o problema comuna postmenopauza, si anume densitatea osoasa redusa, ce duce la dezvoltarea osteoporozei.

La cea de-a 100-a intalnire anuala a Societatii Endocrine din Chicago, a fost prezentat studiul a 100 de femei cu o varsta medie de 55 ani a raportat atat o masa osoasa mai mare, cat si o masa musculara mai mare la femeile aflate in postmenopauza care au urmat dieta mediteranean, comparativ cu cele care nu au urmat aceasta dieta.

Femeile care au trecut prin menopauza pot suferi o pierdere a masei osoase datorita scaderii estrogenului si prezinta riscul aparitiei osteoporozei. Masele musculare mai mici sunt, de asemenea, frecvente la persoanele in varsta si pot duce la o crestere a numarului de boli.

Dementa si dieta mediteraneana

Exista mai multe vesti bune pentru oricine doreste urmeze dieta mediteraneana, deoarece un studiu anterior a aratat ca poate ajuta la protejarea impotriva dementei si la imbunatatirea sanatatii creierului.

Cercetarea efectuata la Universitatea din Edinburgh a aratat ca exista dovezi ca o dieta bogata in peste uleios, fructe si legume si nuci te poate ajuta sa iti mentii memoria pe masura ce imbatranesti. Pe masura ce inaintam in varsta, creierul nostru se micsoreaza cu unu sau doi la suta in fiecare an, ceea ce duce la o capacitate scazuta de a invata lucruri noi si de a pastra amintiri. Se crede ca o dieta mediteraneana ar putea contribui la incetinirea acestui proces.

Si asta nu e tot. Un studiu finantat de Fondul Mondial de Cercetare a Cancerului a constatat, de asemenea, ca femeile care mananca o dieta preponderent mediteraneana au un risc de a face cancer de san cu 40% mai redus.